mandag den 20. april 2015

Madkasse i stål

Der er kommet et spørgsmål på mailen om madkasser i stål og da det kan have interesse for mange, tænker jeg at lægge mit svar op på bloggen. :)


Spørgsmål:

Hej,

Jeg overvejer at skifte mine børns madkasser ud (de er af plastic), med dem I har i stål. Er de så meget bedre og hvilke af dem I har, passer til børn i børnehavealderen og skolealderen - jeg har svært ved at gennemskue deres størrelse nemlig. :)


Mit svar kommer efter billedet af LunchBots madkassen.

Lunchbots - madkasse i stål



Hej,

Tak for mail. Der er mange grunde til at skifte til stål. Hele problematikken med skadelig kemi kan udelukkes, når du tager en madkasse i stål i 18/8 kvalitet. Husk at sikre dig denne kvalitet inden du køber. Derudover holder madkasserne længere. En madkasse eller drikkedunk i stål er stort set uopslidelig, den vil holde i mange år. Den går i opvaskemaskinen uden problemer.

Til børn over 8/9 år som skal have mad med til hele dagen, anbefaler jeg de store madkasser fra Lunchbots. De har god plads til både bolle/rugbrødsmadder, pastasalat og lignende og de kan holde på alle mellemmåltiderne. Er det kun til frokosten er normal størrelse nok.
Til mindre børn anbefaler jeg de normale størrelser, medmindre de er stort spisende og skal have med til hele dagen, inkl mellemmåltider, så kan de være, man skal snige sig op i en stor.

De store kan generelt indeholde ret meget mad, nok til en god voksenfrokost. De kan derfor godt blive lidt for store, hvis man ikke har brug for mad til hele dagen og kan fylde den helt op.

LunchBots: https://www.naturebaby.dk/shop/lunchbots-269c1.html
 ​
Jeg kan også anbefale et kig på vores drikkedunke fra Klean Kanteen i stål. De holder hele livet og er super gode til børn (og voksne!). https://www.naturebaby.dk/shop/klean-kanteen-271c1.html ​​

Jeg håber at have besvaret dit spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at spørge igen. :)​​​​

Mange hilsener fra Mie

Ingen kommentarer: